دانلود تحقیق درمورد داده كاوي

دانلود تحقیق درمورد داده كاوي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد داده كاوي

با دانلود تحقیق در مورد داده كاوي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق داده كاوي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق داده كاوي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد داده كاوي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

جهان پيرامون ما سرشار از داده ها و اطلاعات گوناگون مي‌باشد. براي پيش بيني گرايشات و جريان هاي آتي و به منظور اتخاذ تصميم گيري بهتر در زمينه علوم، تكنولوژي ، صنعت، بازار وغيره.

انسان همواره با اشتياقي حريصانه به دنبال كشف دانش از اين موداب داده ها بوده است. قديمي ترين دست نوشت ها كشف شده بر روي لوح هاي گلي مربوط به چهار قرن قبل از ميلاد مسيح مي‌باشد. با ساخت كاغذ داده هاي فراواني بر روي هزاران جلد كتاب وساير مستندات ديگر وغيره شد.

توامروزه نيز با افزايش روز افزون كاربرد كامپيوتر ها حجم عظيمي از داده ها ديسك هاي سخت را به صورت اطلاعات ديجيتالي پر كرده اند. با دراختيار داشتن حجم عظيم داده ها مساله اصلي چگونگي يا فتن جمع‌آوري و به كارگيري روش هايي است كه بتوان آنها را در كشف دانش از داده ها  و به كارگيري دانش كشف شده در موارد مختلف به كار گرفت.

اگر چه در دهه هاي اخير زمينه جديد با عنوان داده كاوي به رواج يافته است ولي عملكردها و وظايف اين علم مثل دسته بندي و جداسازي، از سالها پيش وجودداشته و به كار گرفته مي شده اند. با توجه به اينكه هدف داده كاوي كشف الگوهاي ناشناخته از داده ها مي‌باشد روش هاي اين علم از آموزش ماشين،هوش مصنوعي، آمار وغيره مشتق شده اند. با گسترش اين علم روش هاي داده كاوي در زمينه هايي خارج از علوم كامپيوتر وهوش مصنوعي همچون دنياي تجارت وخطوط مونتا كارخانه ها نيز به كار گرفته شد.

بدين ترتيب قابليت هاي داده كاوي در زمينه هايي چون افزايش رقابت در بازار تجاري تشخيص كلاه برداري، تشخيص بيماريها با توجه به مدارك پزشكي وغيره نيز مورد آزمايش قرار گرفت و به اثبات رسيد.

معمولا در يك سيستم داده كاوي قابليت هايي به منظور جمع آوري ذخيره سازي دسترسي پردازش و نهايتا توصيف ونمايش مجموعه هاي داده اي در نظر گرفته شود. جنبه هاي مختلف داده كاوي را ميتوان به صورت مجزا مورد بررسي قراردارد. اگر چه جمع آوري وذخيره سازي اطلاعات در داده كاوي فوقالعاده با اهميت مي باشند ولي گاها اين دو مورد را جز وظايف داده كاوي به شمار نمي آورد. در اين ميان افزونگي وگاها نامربوط بودن اطلاعات موجود در مجموعه هاي داده ها كاوي فوق العاده با اهميت مي باشند ولي گاها اين دو مورد جزء وظايف داده كاوي به شمار نمي آورد. در اين ميان افزودگي وگاها نامربوط بودن اطلاعات موجود در مجموعه هاي داده ها وهمچنين قالب هاي ناسازگار مجموعه هاي داده اي جمع آوري شده را ميتوان از جمله عواملي برشمرد كه روند داده كاوي را با مشكل مواجه مي كنند وحتي ممكن است باعث به وجود‌آمدن مسيرهاي جستجوي گمراه كننده يا پايين آوردن كيفيت نتايج داده كاوي شوند. اين مسائل وقتي بروز مي دهند كه افرادي كه وظايف جمع آوري وپردازش كاويدن اطلاعات را بر عهده دارنددر يك گروه وكنار هم كارنكننده كه در بسياري از موارد راههاي جمع آوري شده از ابتدا به منظور داده كاوي فراهم نشده اند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر